Finn din egen tempo


Langløp:

Selv om det er ikke noe vist å si varm deg opp først, vil jeg gjerne si "varm deg opp først".

Konsekvensen blir :
Melkesyre
Beinhinnebetennelse
Kne problemer
Store puste problemer
Demotivasjon

Jeg velger å lage et opplegg for meg selv:
Eksplosiv trening og styrke trening for å styrke musklene mine for å hindre overbelastning på leddene og for å hindre beinhinnebetennelse,
Eksplosiv trening forlenger også melkesyre terskelen,
Å starte med rolig løp: jeg velger å jogge og gå  i intervaller en stund og øke jogge lengden , minske gå lengden. Dette fortsetter helt til jeg føler at jeg kan begynne å jogge uten  å samle melkesyre.  Dette betyr også at jeg må finne en  tempo som jeg kan følge lenge.

Jeg har valgt å trene spurt på slutten av løping et par ganger.
15 sekunders løp
15 sekunder gå
Det gjentas flere ganger.

Ha en fin løp,
Tulin


Kommentarer