Barn, Ungdom, Idrett

 
En veldig nyttig foredrag av Ommundsen i Narvik. Den  har blitt arrangert av Narvik's Normark-

Yngvar Ommundsen  er professor på Seksjon for Coaching og psykologi ved Norges idrettshøgskole (NIH). Hans fagområder er idrettspsykologi og helsepsykologi. Ommundsen er koorinator for European Master in Health and Physical Activity
 I dag snakket de om barn og ungdom og idrett.. Jeg fant meg veldig i setningene. Han presiserte også trenerens rollE under trening.  Treneren bør skille mellom autoritet og å være autoriter.. Trening eller barna skal ikke være trenerens personlig prosjekt og eiendom men barn skal være deltakende, og barn skal være med bestemme..
Han ga også en tips: hva trener vi? har vi en plan? har vi målsetning? har vi  filosofi?

Som trener i friidrett Narvik, kritiserer jeg meg selv veldig i akkuart dette punkt. Jeg har litt målsetning, men ikke skriftlig.. Jeg kommer til å skrive dem ned til foreldre møte.
Det var verdt il å bruke tid..
 

Kommentarer