ZMA kosttilskudd

Etter anbefaling fra Lise i stamina Narvik, begynte jeg å bruke ZMA. Jeg  tar en tablett før jeg legger meg.  ZMA er en kosttilskudd. Det inneholder:

Magnesium aspartate
360mg 
sink monomethionine og aspartate24mg 
Vitamin b6 4,2mg
  • Økt styrke
  • Økt muskelvekst
  • Bedre restitusjon
  • motvirker kramper
  • Bedre søvn
Jeg ville bruke dem mot kramper. Jeg hadde også brukt Mg under fjälräven classic og det var utmerket hjelp. Akkurat i disse dager trener jeg hardt. Jeg vil helst unngå problemer som kan hindere min trening og jeg vil også bygge meg opp både musklene og utholdenheten.

Kosttilskudens ingredienser:

Maltodekstrin, magnesium aspartate, gelatin fra storfe, sink monomethionine, sink aspartate, fortykningsmiddel (magnesiumsalter av fettsyrer),pyridoksinhydroklorid, antiklumpemiddel (silisumdioksid).

Magnesium aspartate:

Magnesium inngår i det grønne fargestoffet klorofyll, derfor er blant annet grønne grønnsaker gode kilder til
  • Magnesium er viktig for normal muskel- og nervefunksjon.
  • En viktig stoff for energiproduksjon.
  • Kroppen bruker den forå omsette sukker.
  • Magnesium er nødvendig for hjertet og kretsløp.
  • Magnesium er viktig for skjelett og tenner.
  • Sammen med kalsium og kalium er magnesium med på å regulere hjerterytmen og koaguleringen av blodet.
Mg finnes mest i grønnsaker.
Magnesium aspartate gjør at Mg blir tilstrekkelig abserbert i kroppen.
 
Alstså  Mg man må ha for at kroppen skal bruke kalsium opptimal,
magnesium aspartate man må ha for at kroppen skal aboserbere Mg opptimal.
 
Kilde:
 
 
 

Kommentarer