To bodyguard for en død kakerlakk

Fortsettelsen fra igår:

Hvor var jeg? Jeg kom til hotellet rundt  kl.02 tiden. Jeg fikk telefon. En hyperventilert  stemme snakker fort fort og fort.
Kom hit Tulin, skyndt deg. Kom. Kom… Vi har kakerlakk på rommet. Drep den… Pust pust pust…

WHAT? … kakerlakk? .

Kom hit og  drep den. Fort deg…sier en stemme på telefon.

Jeg? Er det meg som skal drepe kakerlakk? Hva tror du jeg er egentlig? Jeger?

Jeg  løpte selvfølgelig til resepsjon for å hente hjelp. Heldigvis det var ingen som så meg løpende mitt på natt. Løper fra kakerlakk…Jeg var mye mer hyperventilert enn jentene  mens jeg snakket med resepsjonist.
Jeg løpte til kakerlakk blokken og pekte på rommet….død… død… død…. Hanna drepte den… men vi tør ikke komme inn igjen. Ta den ut.

Særlig!… Det var det riktigste menneske i verden som skulle røre en kakerlakk. Selv den er død… No, thank you. Jeg  har andre ting å gjøre  Jeg holdt meg fast på andre etasje og ga instruks til dem.
” Ikke rop. Det kommer noen fra resepsjon snart” . Men de forstod meg ikke. Fordi at jeg var hyperventilert under samtalen fra andre etasje til tredje etasje.
Endelig  kom  hjelp.. To bodyguard for å hente en død kakerlakk.

Snipp sanpp snute, det var  lykkelig slutt kl. 02.40 på natten i Iberotell.

Jeg kom til rommet og gikk gjennom bagasjen en gang til. Jeg vil ikke ha noe udyr i mellom klærne mine. 

Vi våknet kl. 05.45 likevel. Den siste morgen i Tyrkia. Vi måtte ta den siste morgen turen. Den siste sol oppgangen. Den siste yogaen under soloppgangen, den siste frokosten. Den siste kafeen. Vi måtte gi klem til halve personalet i hotellet. En lang lang frokost.



Siste trening
Kl. 11.00 vi møtt på resepsjon og gikk gjennom uken. Hva var bra, hva var ikke bra. Hva må forandres

Resultat:
Stor sett alt var bra:
Kjempe bra hotell
Kjempe bra mat
Super bra servise
Kelnerne Ok, ikke inn på sliten
Kafeen like god som Friele
Det er  veldig lett å hente strand handkle daglig  
Det er veldig ok å ha  kjøleskap i flere områder og hente vann eller andre drikke når vi vil
Det er bare et rom fikk kakerlakk besøk ellers ingen andre opplevde noe sånn
Sjenerøs hotell direktør som alle har lyst å ta ham med seg hjem
Bla
Bla
Bla

 Hva burde ha gjort annerledes?

-          Vi burde tømme 2 minibank til. Vi forstått at det var alt for lite penge vi tok ut likevel

-          vi handlet bare fra NIKE. Stor stor tap! Det er min feil. Jeg er NIKE –gal. Vi burde handle også fra ADIDAS. Dette skal  gjøres neste gang.
-          Vi burde reise  både til Side og Alanya for å handle. Vi deltok oss til to.  Noen reiste til Side, andre reiste til Alanya. IKKE NOK BRA
-          Vi burde trampe på gulvet foran hotell direktøren for å kunne danse i disco på onsdag kveld. Vi hadde fått NEI.  IKKE BRA
-          Jeg finner ikke mer.

Bussen hentet oss. Vi  kjørte til flyplassen. Alt gikk supert i innsjekking. Lene ble stoppet i innsjekking. De tok hennes strand steinene.

Det var massevis nordmenn i flyplassen. Var vi i Tyrkia eller i Norge?

Neste stopp: go to gate nr------ ???
Nei , ingen nummer. dette betyr shopping i siste tid.

Vi kan  shopping…. Det finnes ti-talsvis unnskyldninger for å shoppe litt mer. Vi brukte siste euroene . nå var det på tide ”go to gate nummer…….” neeeii. Ingen nummer ennå…

Oi.. hva gjør vi nå da?

Shoppe litt mer. Nok grunn til å smile.
Noen blir aldri trett av å shoppe.
Puste pause fra butikkene
Mens Tulin ligger og slapper av føttene, gir Lene veiledning til Hege om shopping

New Castle passasjere venter samme som oss. De var rasende.
Men norske passasjerer forstått poenget. Hvis vi ikke kan reise idag, shopper vi videre
Vi  fant våre plassene i flyet.  Å være i fly er et annet historie. Trafikken begynte med  en gang. Vertene gikk frem og tilbake, passasjerene  gikk frem og tilbake.
-          Vertene gikk forbi for å telle passasjerstallet
-          Vertene gikk forbi for å smile på oss
-          Vertene gikk forbi for å levere salgsbrosjyre
-          Verten gikk forbi for å dele ut dyne- osv
-          Vertene gikk forbi for å selge drikk for mat
-          Vertene gikk forbi for å hente tilfelle tommeflasker og  kopper
-          Vertene gikk forbi for å forberede matvogn og mere kafe
-          Vertene gikk forbi for å dele mat. Det tok tid
-          Vertene gikk forbi for å levere brød
-          Vertene gikk forbi for å levere kafe- tea-me?
-          Vertene gikk forbi for å levere brød igjen
-          Vertene gikk forbi for å samle  skittenkoppene
-          Vertene gikk forbi for å  samle brus flaskene
-          Vertene gikk forbi for å samle resten av mat restene
-          Vertene gikk forbi for å samler  xtra søppel om de finnes
-          Vertene gikk forbi for å selge parfyme
-          Vertene gikk forbi bare for å gå forbi
-          Vertene fikk for å samle søpler
-          Jeg orker ikke dette mer…

Det var bra trafikk. Mer trafikk enn trafikken i lille  Narvik.

Vi er hjemme nå…

Kommentarer