Trampoline

Utrolig tøff trening.
Vi har satt opp trampoline i hagen og begynte hoppe. OH MY GOOD GOD!! Etter 20 hopping blir du gjennom svett.  Melkesyre får du også på trampoline. Koordinasjon , konsentrasjon, pust, musklene, ikke minst prestasjonsansgt... Dine små barna hopper, synger, ler og til og med legger merke til at det er ekorn på treet mens de hopper.. Det forventes at du skal være like flink. Ø Hø, Ø Hø;  Jeg kan ikk se om det er ekorn eller tiger på tre mens jeg hopper. Jeg prøver å holde meg i luftgen og prøver å lande  PÅ netten ,ikke ut av netten. Altså på bakken.
Litt flaut..
Du må bare glemme å snakke, le og legge merke til at det er ekorn på treet. Det er bare små barn kan hoppe på trampoline og si samtidig "se mamma, se på meg!" "se på meg nå da!" " er jeg flink?""se på meg!" "se ekorn på tre!" "din tur mamma, kan du hoppe med meg?" "kan du på spagaten?"
ja, det kan jeg .. men hvor mange muskel strekk blir etter det da? Du er bare nødt til å komme på spagaten.... altså... på lufte , ikke på selve nette. OG du må snurre rundt eller blir du mobbet.
Plutselig ser du at du er helt utslitt, tungt i pusten og svetten renner fra pannen..
SÅ effektivt trening.
Jeg fant en link i kk om trampoline. http://www.kk.no/868605/hopp-deg-smidig-og-stressfri

altså hovedsaklig trener du lår, sitte muskler og legger men også stabiliseringsmuskulatur i magen og ryggen. Dersom du holder på over lengre enn  30 minutter  vil du også trene utholdenheten din
Å hoppe på trampoline kan være god trening og kan gi  høy kaloriforbrenning. Kaloriforbruket avhenger selvfølgelig av intensitet og varighet, men all aktivitet utover hvile gir økt forbruk. Høy intensitet over tid fører til størst forbruk.







 



Kommentarer