Vi er i Izmir, Tyrkia


Det har vært hektiske dager. Hvile hodet, prøve å trene, male huset, rydde huset grundig, hagearbeid, prøve å sykle i mellom. Men tøffeste jobb var å være med to barn  i huset alene.

Treningsbiten var ikke neo solskinnshistorie: Jeg har ikke trent, jeg har ikke hatt den styrken. Da jeg gikk på tur på Mathildestien på søndag måtte jeg gratulere meg selv.

Jeg er ferdig med sykemelding, jobbet et par dager på klinikken og reiste på ferie. Det er alltid koselig å tenke på reisen til et eller annet plass, men er det virkelig så spennende?

Da vi kom til flyplassen på Evenes, Leonora begynte mase om is… vær så snill kan vi fa is?

Nei, det kan vi ikke… vi skal sitte i fly snart, du kan spise is i Gardermoen..

Jeg vil ha is!

Nei , det kan du ikke… vi skal sitte i fly snart, du kan spise is i Gardermoen..

Mammma!! JEG vil ha is….

Nei , det kan du ikke… vi skal sitte i fly snart, du kan spise is i Gardermoen..

Mens jeg roet Leo, kjøper andre datteren min nøtter og iskaffe til seg selv.. Gjett om sjalusi anfall hos Leo… Men hun får lov til… jeg vil også ha…



Endelig er vi i flyet..

Vi hadde ikke tatt beltene på … det kom et gullkorn fra Leo…. Mamma, kan jeg få is??



Leo vil alltid sitte på vindussiden i flyet… Bente vil også alltid samme… der kommer årlige krangling.. Kranglingen fortsetter sånn: jeg vil sitte ved vinduet! Nei, jeg vil! Nei jeg vil!, ….ikke rør, ikke se, min tyggegummi, nei min!.. ikke rør sa jeg…. Nei! Jo!, Nei! Jo!

Eneste stille stund er når begge holder på med PC… Tusen takk for den som har oppdaget pc.



Yes, vi landet på Gardermoen. Nå kunne vi gå på hotell og hvile oss. Dagen starter kl. 04.00 i morgen.

Sier du det?... kunne du virkelig gå til hotell rommet?

Bagasjen er borte. Den kom ikke til Gardermoen..

Når jeg leverte bagasjen inn, ville damen på innsjekking ha en av bagasjene som spesiell bagasje.  Jeg leverte kofferten på spesiell bagasje avdeling. Det var 3 fly reise samtidig med 100 vis passasjerer. Det var bare 1 spesiell bagasje.. Og det måtte sendes til feil flyplass men ikke til Gardermoen. Altså fra lille Evenes flyplass. De klarte å lage den feilen. Bagasjen er borte!

Akkurat denne tid var det katastrofal opplevelse. Mengden av tretthet, sinthet økte plutselig. Jeg følte meg som en diabetiker ikke fikk lov å spise sukker. Men resepsjonisten i Gardermoen var utrolig hjelpsom. Men det hjalp ikke, bagasjen kom ikke fram…

Vi var søkk sliten, kjøpte første maten vi så og gikk på hotell rommet.

Jeg måtte forberede meg til ny kamp/reise til i morgen.

Kampen begynte for oss tre ved Tax free.  Husk at jeg reiser med en 16 åring vil ha alle fancy tingene, en 5 åring vil ha alle tyggegummiene og barbiene. ”Vi la oss kl. 01.10 og stod opp kl. 04.00 er stor faktor til resten av dagen ”.

Endelig er vi i flyet.. Mamma fikk en lang og dyp innpust. Mens mammaen holdt på å puste ut startet barna om jeg vil sitte ved vinduet, nei jeg , nei du, nei jeg…. .


Men vi er Balcova Thermal Hotell.. alle sammen, og resten av bagasjen.

Jepp, rundt 40 grader, varmt, grønt, fargerik med blomstre, frukttrærne er full av frukt.

Men viktigste bassengen er åpent.  

Imorgen reiser vi til Canakkale. Til Trojanske hest. det er mulig at jeg kan ikke skrive til mandag.
alstå... jeg kommer ikke til å ri den.
jeg har sluttet å ri!





Kommentarer