Akivittetsleder kurs For Friidret

 Det ar vært  lærerik samling.  Morten Trane ledet kurset og vi var rundt 14 deltakere fungerer som instruktør i lokale friidrettsklubbene. Vi måtte begynne å bli bra instruktør. Dette var den førte steppen for meg. Jeg så klart og tydelig mine mangler. Jeg  økte også øvelsesrepertuaren min. Det er jeg veldig glad for. Fordi de øvelsene er relevant også for handball gruppen jeg skal være med.

Øvelser ble delt til
løp
hopp
kast

Oppvarming øvelser med Morten Trane
Bodø friidrett hadde invitert barn fra 6-12 års alderen. Derfor var øvelsene stor sett relevante leker.
Løp oppvarming øvelser




Rumpe løp
vi hopper over kroppene

alle 4stilling. Mens du går med hendene fremover og hopper du med føttene fremover
tilbake: hopp med føttene bakover, gå med hendene bakover 




alle 4stilling: hopp  med føttene fra side til side




 Hinke med en fot fremover og bakover
bytt foten 

løp trening:
gi vekten på tåen og løp når du hører start
ganske tøff øvelse egentlig. viktig å kunne finne balansen eller faller du rett på ansikten


sånn blir resultat

Hopp oppvarming øvelser:


3 steg hopp
en prinsipp øvelse

Kaste oppvarming øvelser:
man kan kaste kule, eller noe andre ting. men man kan ikke knekke hverandres hodet når duer i en liten salon med 25 stykker. Da trener man kast med sko!


 vi sees imorgen!

Kommentarer