Langrennsski for å øke 02 opptaket

 

Vi var på veggfjellet på søndag. Jeg fikk muligheten å trene/gå på ski uten staver.

Jeg gjordet det ikke med vilje. Jeg har glemt mine staver hjemme men jeg må innrømme at det var det beste jeg gjordet med min langrennskarier: Å glemme stavene hjemme!
Jeg er «elendig de lux» på langrenn. ... også på langrenn. Da jeg fikk trene teknikk på turen. Riktig teknikk gjør at man presterer mye bedre i langrenn. Riktig teknikk gjør at man bruker kroppen ergonomisk og bortkaster mindre 02. Ergonomi i muskelbruk, ergonomi i 02 bruk. Riktig teknikk øker 02 opptaket også.

Å bruke staver øker eksplosiviteten i over ekstremitetene. Men fordi at jeg ikke hadde staver med meg, har jeg  gått glipp av det.

Vi pleier å trene benenes eksplosivitet mere enn armene. Padle, skimaskin, løp med stav, intervaller med stav og langrenn hjelper  øke eksplosiv muskelbruk i overkroppen. Igjen.. ergonomi….
PS: ikke glem rein styrke trening

 

Så.. jeg  er fornøyd..

 


Kommentarer