Upasteurisert og økologisk ost.



Jeg falt i himmelen. Oste himmelen, ikke kaffe himmelen denne gang. Jeg ble kjent med underbare oster gjennom naboen min. Alle ostene er  upasteurisert.  Og ostene er fra Østerike. Ingen i verden spiser så luxus frokost som meg og min familie…. bortsett fra naboen.

En av de ostene har jeg bestilt er gulrotost. I følgehjemmesiden:

I denne osten er kaseinet og melkesukkeret brutt ned gjennom fermentering, så osten passer perfekt til de med såkalt "kumelksallergi" da det er pasteurisert moderne melk som er årsaken til den såkalte allergien (da den er søt, med alt kaseinet inntakt og et deformert melkesukker og ingen av de opprinnelige enzymene i melken som er der for å hjelpe på fordøyelsen av melkesukker og proteiner). At melken er rå og upasteurisert er viktig, at melken kommer fra dyr som spiser det de er ment å spise er viktig og for fordøyelighetens skyld så bør melken naturfermenteres, altså melkesyregjæres (iom at rå upasteurisert søt melk kan gi fordøyelsesproblemer for de med ubalanser i magesyre og tarm). Om melkeproduktet er naturfermentert så er kaseinet uskadeliggjort og melkesukker omdannet til organiske syrer, ergo  kan det spises av alle med såkalte melkeallergier og melkeintoleranser.

  
Denne nydelige myke osten har blitt laget av upasteurisert kumelk tilsatt løpe.
jeg spiser dem som sukkertøy
 Den nydelige osten som er i hvitbox er Käserebellens Camembert. 


Denne er Guds gave til mennesker. Ost med rødvinssmåk.



Käserebellens Fjellklatrerost


Besøk hjemmesiden , kanskje du kan forstå hva jeg snakker om
OST!


Kommentarer