Fra Kebnekasia til Sälka

Avstand er 15 km.
Jeg satt og drakk kaffe, spiste litt pianøtter , hentet vann og da var jeg klar til å gå videre mot Singi. Startstid er 1700 og kom frem i kl. 21.05. Jeg viste at det skulle være litt tungt å gå den veien med fremdeles 13,5 kg ryggsekk, og vrikket fot. Men jeg kunne ikke sitte igjen i Kebne. Jeg var også veldig spent til å se kebne. jeg kan ikke si at jeg så veldig   mye fordi det er enorm mengde steiner på veien og du må se rett ned hele tid. Ellers kunne man falle.



Disse bruene var stor hjelp til meg.  Ved hjelp av bruene sparte jeg mye tid, energi, ikke minst anklene mine.
Da jeg kom til  innsjekking post var klokken 21.05. Jeg fikk servert polarbrød og varmreinkjøtt. Det var deilig. Det var 2 leger i posten. Det var de i alle postene uansett. Jeg tenkte at jeg måtte sove. Jeg gikk jo 34 km i den første dagen. Da var det på tide å sove.




Reinsdyrene var våken på soloppgangen.
Kl rundt 00.04 tiden


 vær så good kom inn 
 soloppgang på Sälka


Kommentarer