Sålka til Tjäktjä

Da jeg kom til Sälka var jeg svettt allerede. Det var sterk sol på toppen.  Jeg fikk minstempel og spiste litt mat. 
Dagens frokost
 Kebapgryte
Tyrkisk kaffe
Magnesium drikk


Det ligner ikke som kaffe men det er kaffe. Og det smakte også  kaffe. :)

Veien er lett å gå. Det finnes rød skilter i hele veien. De skiltene viser vinter rutene men skiltene er parallell til vår rute. Derfor er det ikke mulig å miste veien uansett.

Denne vei gå oppover til 1140 meter. Rutens høyeste punkt. Jeg takker meg selv veldig akkurat nå fordi jeg har staver med meg. Jeg skulle tøffe meg litt og ikke ta staver med meg men Jim sa " det er mange tar med seg staver!!!". Han sa det 2 ganger, jeg måtte bøye meg og ta stavene. Jeg er vedig glad nå. Det å balansere seg på alle de steinene og gå oppover bakke med en diger ryggsekk  er ekstremsport for meg.


Da var jeg nærmere til toppen traff jeg en svensk ektepar som kom fra andre siden. Han sa at det var mye lettere å gå ned etter at jeg kom til toppen. Jeg skulle bare gå nedover..
NEI, ikke tro på ham. Det er mye tøffere å gå nedover mellom de steinene. Det er stor belastning på knerne og pluss jeg begynte å få blemmer på føttene.


Checkpoint
start : 0930
slutt: 1345
Her fikk jeg kaffe og gulrotkake.



Kommentarer