Fra Evenes til Burgas…

Reisebrev

Vi var veldig spent. I vert fall var jeg spent. Hvordan skulle reisen fungere denne gang? 
Det er ikke lett  å tilfredsstille alle.
Jeg ble kjent med 39 nye mennesker på denne turen. Jeg kjente noen av dem fra før men jeg skulle bli kjent med dem mer.

Flyturen gikk uten uhell. Når vi kom inn i fly begynte vertinnene gå frem og tilbake.. Det er like mye trafikk i E6 i Narvik som det er trafikk i fly. Så mye å selge, så mye å servere,  så mye søppel for å samle . Vi fikk mat i fly men jeg husker faktisk ikke hva vi spiste på turen. Jeg var opptatt med Gretehe Bjørgan og Emil's matpakker.

 
Sukkererter som flyreisematpakke... seriøs!
En kvinne kan ha alt mulig i vesken sin.
Men knekkebrød og familieskinke  under flyreisen er en sjelden gang man kan oppleve.
Ærlig talt altså
Obs! Eldstemann begynte å feste litt tidlig.

Vi landet kl. 2350. Endelig var vi på seng i det hotellet. Neste morgen skulle jeg gå rundt og oppdage treningsområdene.

Jeg hørte at det var trening på "stage" som det ble kalt av personalet. Stilig.... tenkte jeg. Det var en gruppe som trente på stage. Det måtte være hotelletstilbud til gjestene.. "Midt i blinken " tenkte jeg. Mens jeg satt og så på trening hørte jeg at de snakket svensk. Jøss... de har til og med svensk animatør ansatte.. dette blir bra!
Njett...
Dette ble ikke så bra likevel. Når de var ferdig med trening gikk jeg opp til stage med min vakreste smil.
"Hei, Du er svensk?  " sa jeg med min vakreste smil.
A!  sa hun  animatoransatten uten et smiletegn  på ansiktet.
"er du ansatte her?" spurte jeg med min vakreste og usikker smil
"neeei... vi bokket her" sa hun
" så hyggelig , vi skulle også trene her" sa jeg med en hope i øynene mine.
 Hun plasserte hendene over hoften og sa " neeeeii... du kan inte trene her, du måste ha pass!"
"Pass? " Må jeg? " spurte jeg.
A! du måste ha pass... gjentok hun.
jo, sa jeg. Jeg har pass men jeg tok ikke med meg. Passen ligger i kofferten på rommet" forklarte jeg.
Hun himlet med øynene og så på meg  mest arogant ansikt utrykk " du måste bokke deg time . Du kan inte trene her!!!" sa hun .
Ooooooo! Nå forstått jeg.
Jeg sa " vet du hva vi er her med 4 instruktør og 39 deltakere. vi kommer til å trene her, vi også. Men du er hjertelig velkommen til å trene med oss.
Men hun fortsatt med sin usportslig oppførsel og snudde baken mot meg.
Ekte idrettsfolk oppfører seg ikke sånn!

Adrenalinen min  var over min høyde. Jeg kom til instruktørene med skjelvende stemme og kropp.. Dagens nyhet var:
"Jenter , vi have a problem! vi har ingen treningsplass. "
"Svensk invasjon.. Svenskene er i overalt. De står på stage og de går ikke ned fra stage!"
 Vi diskuterte situasjonen og bestemte vi å få hjelp fra sjefsmanimator. 
Vi trengte hjelp med en gang. 
Grethe foreslått " send blondinene først " ideen.

Vi gikk til sjefsanimator og fortalte situasjonen. Sjefsanimator jobbet og jobbet at både Norge og Sverige skulle kunne trene uten krig.-12 svenske damer mot 43 norske damer..-
Svenske gruppen eide bare muskel men ikke et gram smil i ansiktet.
Norske gruppen eide ikke muskel men de hadde bare smil.
Det kan ikke være lett å ikke eie et gram fett og være i konstant ketose!
Sjefsanimator var megler mellom Norge og Sverige.
Mens Norge samlet energien med å sole seg rundt bassenget og smakte åretshvitvin,  trente Sverige styrketrening.
Fredag klokken 15.00  og sjefsanimator kom til oss igjen. Han inviterte oss til stage for å snakke med  Sverige.
Vi spurte Sverige om de kunne trene på stage kl. 1600 og vi kunne trene kl.17.00
Sverie's s svar: Juss, 
Altså vi kunne gjøre det. Men de hadde bokket hotellet i Februar 2013.
Jeg takket for at vi kunne bruke stage kl. 1700 og vi hadde bokket hotellet september 2012.
men svensken instruktøren sa ingenting. Vi var lykkelig pga vi fikk muligheten til å trene på stage uten krig.
Sportly gjort..... litt...

Dagenstrening:

zumba med Cecilie
Tabata med Grethe

Kommentarer