Det er mere kalium i dadler enn banan.



Jeg begynte  å lese sannheten på bord. Utrolig spennende og urovekkende book. Anbefaler alle å lese den. Jeg anbefaler alle å lese den og velge mer økologiske produkter, evt plante varene selv . det er ikke greit å  kjøpe produkter med full av plantegift og servere til barna, det er ikke greit å støtte produsentene med å betale de produktene.
Jeg bestemte å velge økologiske bananer i stedet for vanlige bananer. Det er fordi at bananer har så mye plantegifter at ( spesielt bananer fra Costa rica) humle bestanden er redusert enormt mye. Fordi at humler liker bananplanter. Men det er ikke alltid man kan finne økologisk bananer da er det andre kalium og magesium kilder jeg må velge. Soltørkede og økologiske dadler! Jeg kan bruke dadler også som sukkertøy, kan bruke dadler som ettertreningskarbohydrater. Pluss jeg sparer humler og bier fra døden.  Dessuten i morgen skal vi kjøre til hytte til min samboersfamilie. jeg gleder meg å plante grønnsaker, jordbær og urter igjen til hytte hagen snart..
  
Dadler inneholder mer kalium enn banan. 
Banna inneholder  

Kalsium (Ca)mg6
Jern (Fe)mg0,3
Forformg 22
Kalium (K)mg416
Magnesium (Mg)mg35


Dadler inneholder
Kalsium (Ca)mg45
Fosformg60
Natrium (Na)mg10
Kalium (K)mg700
Magnesium (Mg)mg41



Aprikos:


Kalsium (Ca)mg15
Natrium (Na)mg2
Kalium (K)mg270
Magnesium (Mg)mg11
Fosformg 20
 








Kilde:


Kommentarer

  1. Enig!! Anbefaler boken på det sterkeste!
    Skremmende lesning, men nyttig info for oss alle.

    Hvis interessant, så har jeg skrevet et innlegg om boken her:
    http://tradisjonskost.blogspot.no/2013/11/sannheten-pa-bordet-det-du-ikke-far.html

    SvarSlett

Legg inn en kommentar