Gamle Kiruna


Første besøk var gamle togstasjon. Vi  besøkte LKAB parken. Parken som kan  flyttes.

En liten del av parken 
Se Trond, fugle-hus for moderne fugler.

NEI TULIN!!! Det der er for samiske fugler! svarte han.... 

 En svenske hare midt i parken. Senere så vi den haren... påkjørt!

Gamle brannstasjon med sin elegant farge med myke hjørner. Stor sett nye husene i Kiruna har sterke hjørner.
Oiii... det ser ut som " kebab" har andre betydning i Sverige

Neste stopp: Kiruna Kirke
Stor tårn til Kirken 









 Utrolig vakker
Nå må vi gå videre. Vi må finne plass til å spise mat. Jeg vil ha en blodig biff , men han vil ha tomatsuppe. Det finner vi i alle restauranter
Akkurat i denne plassen var det mat til oss men det var ikke plass til oss. Helt fult.  Alle kiruna's restauranter var fult. Da hadde vi to o mulighet
- enten skulle vi kjøpe take-away tai mat til hotell rommet
-  eller skulle vi spise pulled pork 
Vil du ha liten pulled pork eller stor? 
Nei, takk! jeg vil ha blod smak i munnen min, ikke pulled pork smak.
jeg er opprinnelig allerede irritert og begynner å bli mere irritert.

Endelig fant vi plass i Hotell Ferrum . Blodige biffen min.
Han var fremdeles ikke trygg med sin mage. Vi tok en liten tur i byen og hotellet etter på. Altså hotellet etter på. Stor sett alle mennene og guttene hadde caps på seg.  Det er så maskulin by med maskuline mennesker. Til og med damene er så kraftig. Jeg mener ikke tykk, men muskuløs og kraftig. Til og med jeg med  bling bling briller til 129 kr,  ekte nike jakke og dongeri tights'en fra H&M min var jeg mer feminin enn dem. De så ut skikkelig tøffe folk.  
Vi er tilbake til hotellet.
let the party start!

neste episode kommer

Kommentarer