Fjellheistur til toppen til Abisko


 Abisko fra toppen. 
Vi tok stolheisen til 900 m oppover. Heisen stenger kl. 14.00  i helgene, derfor gikk vi nedover.

Disse er skirutene. Jeg fant ikke rute kartet for sommer.
Vi startet herfra
vi skal dit!



Lille Abisko landsbyen og turist stasjon som Fjällräven Classic sluttet.



På toppen er det koselig varm kaffe som man kan hvile seg eller se på utsikten
Vi valgte å gå på tur på toppen først. En av de rutene går mot Bjørkliden. Den er 7 km. Men vi gikk ikke 7 km til Bkørkliden. Vi gikk ca 1,5 km mot Bjørkliden . Jeg hadde store problemer med å gå . Da tok jeg av skoene mine og gikk med strømper. Det var vakker og fuktig opplevelse. Jeg fikk smake å gå uten sko. Det kommer jeg til å fortsette med. Jeg gleder meg til neste turen allerede.
Reinsdyrene var på Abiskotoppen
Det var tåkete og litt regn.







Nå skal vi tilbake. Vi valgte natur stigen. etter en stund gjordet vi noe vi ikke burde gjordet. Vi følget stigen rett under heisene. 


Vakre hvite strender rett bak turist stasjon. Neste gang er vi i Abisko , blir det bading.

 Nå må vi hjem.

Kommentarer