Nævervann i Nygårsfjellet

 Søndagsturen
Vi  har det litt hektisk i hverdagen. oppussing, trening, skole, trening, jobb, trening, turer, trening, mat, trening.. Det er ikke alltid jeg får tid til å sitte foran PC'en. Men endelig er jeg her nå. Denne er fra siste søndagsturen. Forhåpentligvis blir det veldig spennende innlegg neste gang.
Dette første bilde er fra starten til Nygårdsfjellet. Eller som det kalles : fra parkeringsplassen.  Rett bak oss er det vinmøllene.
Jeg gikk uten sko  i største parten av turen. Så fascinerende.... for meg
Jeg har ikke vibram. Derfor er det høy strømpe bruk hos meg.

Vi skulle gå på raks tur men det ble ikke så rask som planlagt. Det var noen multebær, og litervis med blåbær vi  plukket og spist på veien.


Der er veien til toppen
Jeg er nesten på toppen og når jeg snur meg har jeg fantastisk utsikt.
Når man går i barnas tempo, er det ikke umulig at barna kan også bli med på tur.
Men for meg er det vannet er viktigere enn toppen. Her kan jeg bade: i Nævervannet!
Fine strender. Men vannet var litt gjørme derfor det var nesten skummelt å bade
Det er også is. og en høyfjell som jeg glemte navnet.


Vi går hjem tilbake. det tok ikke langt tid å komme tilbake fordi veien går rett ned. Det er sikkert mye spennende å gå på topp og kjøre ned i vinter. Men jeg er ikke der ennå.

dette er mine bedre føtter i MgSO4
altså magnesium sulfat: engelsk salt.
magnesium taes lettest gjennom huden. Mg gjør at kropen bruker Ca mye lettere. Jeg hadde fått en kommentar om Mg tidligere innlegget om Fjälräven Classic 2014.

Kommentarer