Litt om omgivelser



Hotellet er stort. Det består av 2 hoteller. Den store som vi bodde i, og den lille på venstre side av bilde. Det heter Harmony... utrolig, stilig, liten hotell. Perfekt for de som ikke vil ha trafikk rundt seg. I mitt nesteliv skal jeg velge Long Beach Harmony.
Når vi  kommer inn fra hovedinngangen er det høy aktivitet på resepsjon. Det er 3-5 resepsjonist som er på jobb kontinuerlig og de jobber virkelig hardt. Det er flere reiseselskaps representanter sitter rundt omkring som det er reiselivsmesse.
Det er mange barn som leker  i hovedinngangen, mange norskedamer ( spesielt fra vår gruppe) strikker vaskeklut, mange ungedamer tar heisen med minst mulig klær, mange menn går rundt med speedo som de har kjøpt i 1968. Altså godt brukt.
Jeg og Anja ( min romkamerat) brukte ofte trappene. Det er et par grunner her:
- Visynes ikke noe om å ta heisen med lett kledde menn. ( du burde har vært der og sett. Da hadde du forstått hva jeg mente)
- Vi ville ta det som trening. Jeg fikk nesten ikke nok trent under reien fordi jeg jobbet som instruktør. Da måtte jeg finne ut måter jeg kunne også trene. I noen tilfeller vi trente intervaller  på 7 etasje trapper.  Bra var det for oss.
- det tar langtid å vente at heisen kommer. mye fortere å ta trapper.

OK. Rtter at vi kom ut fra heisen måtte vi gå nesten 600 meter til å komme på rommet vårt. Det kan være  kjedelig å gå i korridorene . Vi måtte underholde oss i blant.
Dette gjordet vi flere ganger.
I blant trente vi i styrke rommet
Treningsrommet:

Her skjer det mye. Det er faktisk en del trener i gymsalen. Det er BRA TEGN!.  Det som er ikke bra tegn er guttene liker ikke å kle på seg treningsklær. Noen trener med dongeri bukse, noen andre trener uten t-shirt og de svetter. Altså.... De  SVETTER!
Da er det litt utrivelig for oss å sitte på samme benk og trene benkpress. Nei, takk!.
Etter en sånn heftigdag måtte vi ta frem treningsmatter og trene armhevinger, mage, hodet stående, handstående. Vi mente ikke fornærme de andre guttene med å stå på hendene. Men jeg tror vi fornermert en av de guttene. Han trente benkpress, triceps og andre ting på apparatene. Når vi begynte å "prøve " å stå på hodet ( med/uten handstøtte ) kom han rett foran oss og begynte kle seg av med en sjarm ... rett og slett.. Han tok trenings t-shirten sakte og sikkert foran oss, gikk videre og trente nedtrekk..
Jeg skulle ønske meg å kunne lese hans tanker akkurat der og da. Ble han skuffet? lei seg? hva???
Fordi øynene våre sprettet ikke ut fra plassen sin, det ble ikke noe sikling fra oss. Munnviken var like tørr som før.
Han hadde jo muskler, men vi hadde like mye muskler som han. Altså vi har sett muskler før. Halloo!!
Basseng:
Jeg brukte bassenget lite. Men mest parten av gruppen samlet seg rundt samme basseng både dagstid og kvelder. Koselig  å være sammen.
Hanne , den  nydelig spagetti jenta mi slapper av

Det er flere bassenger rundt hotellet men vi brukte bare denne basseng. Den er rett ved siden av spisesalen og kaffebaren. Og ikke så mye trafikk. Perfekt plassering. jeg tror denne basseng var voksen basseng.

Veien til strand:
Det er ca  1,2 km . Ivert fall det føles sånn. 1,2 km.
Men først må du gå gjennom tunellen. Epilepsi tunellen
 Noen av vår instruktører er i tunellen
Hun har fått epilepsi allerede.

Strand:






ikke lett å leke med bølger.

" to be continuted"

Kommentarer