Chimaera , brennende steiner og Carette Carette skilpaddene

Etter en svett og lang kjøretur, kom vi en plass som tok pusten av meg. Vi kjørte ca 30 km mot Mugla, det er en innkjørsel mot venstre side som skriver CHIMAERA-YANARTAS - CIRALI-  7 km lengde vei, det er mye svinger og føles mye lengre enn 7 km. Vi kjører innom canyon. Jeg kunne tenke meg å stoppe og ta hundrevis bilder meg det er langbilkø bak oss. Det er ikke mulig. Vi treffer små moteller og hjemme laget restauranter på veien. På sluttet kommer vi en liten gågata med turister og lokal befolking kommer fra strand.  Vi bestemte ikke å ta pause på strand. Nå angrer jeg veldig. Det var denne strendene carette-caretta skilpaddene lagt egg.
Det fikk vi vite lengre senere. Senere etter at vi er ferdig med turen vår så vi en skilpadde men vi brydde oss ikke. Det var DUMT! det var en av de skilpaddene som laget egg. Dette skilpadde bilde er fra nett, ikke fra mine egne bilder


Ved inngangen er det rik dyreliv som kjemper om potetgullene min samboer spanderte.

Han liker ikke potetgull, men han liker biler. Han holdt seg mellom bilene hele tid.
Ved inngangen eller når turen er ferdig kan du ta tea pause.. Eller hvis du velger å ha telt overnatting i område, kan du spise frokosten her..

Nå går vi opp over.  Vi går oppover 1 km.  Vi går altså 1 kilemteres lengde trapper snart.
Vakker utsikt
stekende sol og små føtter.. det er ikke alltid lett.
Spennende treer med spennende røtter.

 Lit mer trappetrinn
Bare få meter igjen er vi fremme..
Her skulle vi komme opp til. Brennende steiner. Det er gamle spennende ruiner og steiner som brenner.. nonstopp! De har brent flere tusen år... De har laget mytologiske forklaringer for det men opprinnelige at metan gass som brenner. Når man kommer nærmere til hullene får man metan lukten.

 mannnge små huler man kan se.
 
Yanartas ligger på dusinvis av små branner som brenner stadig fra ventilene i steinene. Man kan se ruinene av tempelet hephaistos, den greske guden som var forbundet med ild gjennom sin rolle som smed til gudene. De ruinene og brennende steiner er ved foten av  Olympos fjellet. De fleste av de reisende foretrekker å besøke området om natten men vi besøkte opp dagen. Det måtte vi
Nå går vi tilbake igjen
Treerne i skogen er i vert fall 20 meter lengde..
Når vi er nede du kan drikke tea og hvile føttene dine.
Vi kjører rett frem mot Kemer, men hvis du tar veien mot venstre kommer du til strendene som carette-carette skilpaddene befinner seg.
 Min samboer lurte på om Kittelsen hadde vært her før..
 
kart:


Kommentarer