Jeg har stiget på Olympos fjellene.. 2365 meter.

Nei, egentlig jeg lyver. Jeg tok heisen, ikke gikk opp
 Akkurat nå er vi i bilen. Vi blir kjørt til fjellet. Vi bestilte turen fra Tourist Information. Det er trygg
og billig.
 Fra hotellet til Starten av gondolen er det 5 km. Egentlig man kan gjenr gå den veien men det er riktig varmt i luften, da er det ikke klok valg å gå.
Der skal vi ... toppen av 2365 m.

Det er mye tåke, det er nesten ikke lett å se konturene av fjellene. Derfor måtte jeg rett og slett jobbe med bildene. Jeg måtte gjøre konturene litt mer tydelig enn originalene.

 Vi er i gondeloen.


 Nå er det annerledes vgetasjon


 Nesten på toppen
Vi er på toppen. Vi er ute av gondolen nå. Vi var veldig høy.. bokstavelig talt. Høyden på 2365 meter, og utsikten gjordet oss riktig høy. Jeg har vært på 2300 meter før. I Uludag fjellet i Bursa. Fjellet er litt høyere enn den. men jeg klarte ikke å komme opp. Nå er jeg mye høyere enn det. Håper en dag får jeg muligheten til å gå hele veien opp enn å ta heisen.








 Eneste grønn på toppen




 
Det koster 1 lira ( 3,5 kr) for å se utsikten md kikkert. 


Etter kaffe pause tar vi heisen ned igjen.. En dyr riktig dyr kaffe pause.
 


Det er veldig fin lagret stie på veien. Veien starter fra Belcik Det vil si man kan gå fra Belcik til toppen av Olympos. MEd god tempo tar det 5-6 time. Vi hadde utrolig lyst til å ta den veien men ikke i august. Det er galskap.


De siste bildene tok jeg fra heisen.

Det er mye aktivitet. Heisen tar 80 personer hver gang. Heisen er åpent også i vinger. Det er mye snø i vinter .men du kan gå med truge eller vintersko. Ikke slalåm. jeg vet ikke om det er noen prøvde seg å kjøre slalåm her. Det blir ikke meg i vert fall- Bildene viser ikke dybden og skarpheten til fjellene.
jeg er glad at jeg klarer å holde meg på føttene i barnebakken i narvikfjellet. Jeg tror jeg holder meg der inntil videre.

Vi er i bakke nivå.

Jeg ville bare gi inntrykk av størrelsen av treerne og alderen til skogen.



Vi håper å komme tilbake igjen.

Kommentarer