Phaselis og de herlige Caretta Caretta strendene

jihuuuu..jeg har vært på caretta caretta strendene..  Jeg skulle bare si at det finnes 46 strender skilpaddene legger egg. Kumluca strendene er en av dem. Der er jeg veldig glad for. Vi hadde ikke stoppet ved en av de strendene sist og jeg var veldig lei meg. Men denne gang var vi heldig. Egentlig vi kom til Phaselis for å besøke en gammel havnegate men vi fikk bade i samme stranden med skilpaddene...
 Ser du på strendene på høyre side. Der  ligger eggene. Kult, ikke sant? Nå lager jeg planer for å reise dit igjen under klekkingstid.

 Område er piknikk område for lokalbefolkning og båtturister. Mange "" pirat båter"" kommer med 100-vis turister. Turistene hopper i vannet og bader mens hver eneste båt spiller "Pirates of caribien" musikken. Det var gratis konsert for oss.
https://youtu.be/EFpnW5En33M
 
 
 
 
   
Se på mennesker og se på høyden av treerne... Fascinerende 
  
Bak de nydelige strendene med myke sann ligger det en gammel gammel by med bazaar, hamam, amfi teather, huser. En svær historie..

Kommentarer