Cio Cio ble smelt på tjukka etter one night stand

 Jeg har vært på opera og sett Madam Butterfly av Puccini.

 Hver du hva det handler om ?

Det er en kjærlighetshistorie. Unge japanske jomfrue Cio Cio San ( madam Butterfly) blir forelsket i en Amerikans blue eye-sjømann som heter mr Pinkerton.  Han overtaler Cio Cio med å gifte seg med ham etter en one-night stand OG vips hun ble smelt på tjukka.  Etter første natten reiser han tilbake til Amerika. Han lover henne at han kommer tilbake når rødtoppene lager reir.

Hun venter og venter.. Fuglene lager reir tredje gang i Japan. Men han har ennå ikke vært der. Hun begynner å lure på når rødtoppene lager reir i USA.  ( på denne tiden hadde de  ikke google.. Hun kunne ikke google rødtoppenes reirperiode. )

Etter 3 år Mr. Pinkerto  sender konsulen til Madam Butterfly for å informere henne at Pinkerton  har ingen planer å komme tilbake til henne. Fordi han hadde glemt Butterfly og giftet seg med en blondine i USA. Som det ikke var nok kommer blondinen for å lage fredsavtale med Butterfly og ta barna til Amerika. Pinkerton viser ikke seg selv til henne. Altså en feig.!

Hun blir sjokkert av spørsmplet.

Hun har ubegrenset kjærlighet til han, hun blir gravid, hun venter ham , alene fødsel, alenemor uten penger, alene mor med som jobber, ensomhet, kjærlighetssorg,  hope, plutselig bli dumpet . Også kommer  spørsmålet: vil du sende barnet ditt til USA? Du vet, han får bedre liv der enn her med enn mamma som jobbe seg i hjel. Han får bedre fremtid hvis han bor med en pappa som bryr seg ikke om sitt eget barn .

Cio bir å krenket at hun tar sitt liv.

Min personlig kommentar: ER DU FETTE DUM?

 

Jeg ble helt knust. Hun tok livet av seg for den forbannede  Pinkerton  .WTF ? Det er han som burde hoppe i havet og bli mat til haiene.

 

Jeg skulle ønske meg  hun hadde facebook at hun kunne lese hans side og vite hva han holder på med.

Jeg skulle ønske meg hun hadde mobil telefon for å ringe ham og be ham  å komme hjem til kone og barna.

 

Men nei.. hun bare  laget en stor hull i seg med svær sverd. .. på japansk måte 

 Egentlig det er ikke lov å ta bilde men noen ganger er det veldig spennende å bryte regler.

  

Kommentarer