Ferdig operert

Ja, endelig er jeg ferdig operert. Jeg har ikke fått vite noe annet enn den.
På torsdag fikk jeg  bryst rekonstruksjonsoperasjon og samtidig ble operert fra tåen min igjen. Det er en gave fra all behandlingen jeg fikk.
Dette er teknikken. I første operasjon tømmes brysten.  Jeg var heldig at jeg fikk beholde muskelen . Bristen  fylles med saltvannpute. Puten har lite saltvann i seg men det blir fult 100 mg hver uke til pasienten sier stopp til størrelsen. jeg sa stopp tidlig for å kunne løpe i fremtid. Det kunne ha vært spennende å bli Dolly Parton men det er upraktisk for jogging. Samtidig er det ok at folk ser meg før de ser mine bryster.
I siste operasjon saltvannputen byttes med medisinsk silikon.
Trening:
1-3 uke rolig, ikke bær tungt, ikke mye husarbeid, ikke mye trening. Armene skal holdes tett i kroppen under treningen. Armene skal ikke løftes opp over 90 grade.
3-8 uke: treningen kan økes gradvis. Armene kan løftes opp over 90 grade gradvis.
8 uke og videre: lettere vekt trening
12 uke og videre: øke vekter.
Etter vert skal jeg klare å trene chins og dips og benkpress.. Det gleder jeg meg veldig.  

Mens jeg ventet for operasjon klistret jeg meg foran TV og så på nyheter. Donalt Trump vant valget i USA. Det ble ikke sjokk  for meg men jeg ble veldig lei meg. Han er så uberegnelig mann. Det kom mange uttalelser og videosnitter om han og hans mening om kvinner. Men hans kone forsvarte ham på TV. Hun sa at hun tilgitt ham og ba amerikanske folk om å tilgi ham.
Går det an?
Som det var ikke nok sier reporteren på TV at i følge meningsmålingene er det stor sett damer har stemt JA til Trump.
igjen...
Går det an?
Betyr det at det finnes 1000-vis damer som vil ha hendene til Trump på sin kropp?
O Gode Gud!
Går det an?
Carl I Hagen sier at han kjerner seg igjen i Donal Trump...
Det gjør han sikkert. Han er så stolt...
Går det an?

I USA skal det bli: våpen frihet, kvinne frihet....hvor har jeg hørt dette før?
IS? Taliban?  Iran? Midt østen?


Kommentarer