Trappeløp i Eiffel-tårnet

 Seine Rivere Paris. Elven rett  foran Vår hotell i Notre Dama.. Flott og sentral plass. 
 I denne trange gammel gata er det frokost restaurant. Vi vil gjerne ha ordentlig frokost enn kake fo syltetøy

Her er det ikke nok å be ting med " may i have.... ?".. de blir fornermet hvis du ikke sier Si vouple..
Jeg fornermet vår kelneren riktig.. Men når han kom tilbake igjen jeg måtte snakke med min fransk kunnskap " Si vouple-merci- je t'aime".... håper han ble glad.
Frokosten i Paris består av croissant med sjokolade i, syltetøy, smør og hvitbrød, kaffe..
Er det rart at jeg glemte å si si vouple..?

 De to damene er mine reisevenner.. Beathe den venstre er forelsket i Paris og macarons.. Hun kan alt om Paris. Hele reisen ble mye lettere med hennes Paris kunnskap. Hele reisen ble lettere med henne på mange måte. 
Annki er reiseelsker og veskeelsker.. Hun kjøpte seg en veske til fra Paris. ( Hvem gjør ikke det?) 


 Vi går mot place de la Bastille. Men vi måtte gå innom en kirke gikk forbi. Veldig vakker

 
 Surprise
 

 Endelig - 
Jeg gleder meg å komme på toppen  
  
 Neste gang skal jeg besøke her på kvelden for å se lysshovet 
 
 Der skal jeg  
 Sånn ser ut. 
   
 På toppen :)
jeg fikk opp 600 trappetrinn. Men trappene var stengt :(  Da måtte jeg ta trappene. 




 
 Nede igjen. Perfekt opplevelse.. Jeg fikk min egen trappeløp idadg. 600 opp-600 ned.. Fornøyd med dagen. 
 Det eneste sier jeg er : wow wow wow....

Kommentarer