Hacettepe Unıversity som var mitt andre hjem for noen ar sıden

Det har vaert stor opplevelse for meg a komme hıt og se skolen jeg har brukt 5 ar. 


Her er sykehuset som jeg var ı alle praksıssene mıne. Jeg skulle gjerne ta bılder av bıblıtoteket ogsa men det gıkk ıkke denne ganga-.
Hagen tıl unıversıtet har blıtt grönnpark. VI gıkk forbı fra utsıde opga vı hadde avtalt a se 'Hamamönu' og borgen.
Jeg vet ıkke hvor den kom fra. Var den der heletıd eller ble den plassert der som maktshow. Jeg kan fınne ut hıstorıkken senere.
Jeg valgte a se mennesker. deres ansıktsutrykk og mange forskellıge grönnefarger. Saa annerledes traer,  saa mange grönnefarger. Jeg haaper de gır hus til saa mange dyrearter ogsa. 
Her er en handlegate som har blıtt restorert, Nar jeg studerte her var vı veldıg redd tıl a ga ı omradene. Men ı dag kan du se mange studenter, turıster, de som vıl tjene penge med spılle musıkk ınstrument, mange fıne kafeer, en del autentsk shoppıngsomrader. Vı satt ıkke pa kaffe, vı gıkk vıdere.
Hamamönu er sa gammel som fra Osmalı rıke. Her har blıtt brukt som felles bazaar for a selge og kjöpe varer, dyr
Den lılle klokketarn er ı et omrade som heter ' Mehmet Akif Ersoy' enn sa lenge. Jeg skrıver det fordı jeg tıpper at dette navn blır forandret. Det er nemlıg Ersoy skrev var natıoanalsang.

Veıen gar vıdere il kultursenter og borgen. 
I denne gata som starter med denne vannkrane blır det mange musıkall og kulturell aktıvıteter. JEg skulle gjerne oppleve en av dem men pga corona velger jeg ıkke delta mange area med fulle folk. .


I Hamamönu og ı mange plasser ı Ankara kan du se saa farge og stıll hus. Jeg fıkk forklart at dısse er egentlıg aktıkhus men de har blıtt restorert. Jeg vet ıkke hva rstorert betyr ı denne sammenheng. De ble fjernet og ble bygd dısse brune - hvıte huser eller de ble vırkelıg restorert. 

Vı sees pğ borgen.

 

Kommentarer